avajeh

ساخت وبلاگ

مشاوره روانشناسی در خرم آباد دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی خرم آباد و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد

مشاوره روانشناسی خرم آباد

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی خرم آباد به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره خرم آباد صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در خرم آباد استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در خرم آباد برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی خرم آباد بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در خرم آباد حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی خرم آباد بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی خرم آباد یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در خرم آباد می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی خرم آباد | بهترین روانشناس خرم آباد

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی خرم آباد , بهترین روانشناس خرم آباد, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 30 بهمن 1401 ساعت: 1:22

فوبیای حیوانات یا زوفوبیا به نوعی ترس شدید و غیر قابل کنترل از حیوانات است. مشاهده عکس، صدا، فیلم و خود حیوان استرس و اضطراب زیادی را به فرد وارد می‌کند. عموما این افراد از حضور در مکان هایی که حیوان دارد دوری می‌کنند و در موارد شدید زندگی روزمره فرد را مختل می‌کند. تا جایی که حتی از پیاده روی در پارک و خیابان هراس دارند و اجتناب می‌کنند. فوبیای حیوانات روابط بین فردی، عملکردهای شغلی، عملکردهای اجتماعی و روابط دوستانه افراد را مختل می‌کند. با کمک روانشناسان می‌توانید بر استرس و ترس های خود غلبه کنید و به نوعی رفتار خود را مدیریت کنید.

منبع: فوبیای حیوانات | علت و درمان ترس از حیوانات

فوبیای حیوانات

ترس از حیوانات یکی از متداول ترین نوع فوبیاهای خاص است. این فوبیا اختلال اضطرابی است. در این فوبیا افراد زمانی که از حیوانات عکس، فیلم، صدا و خود حیوان را ببینند دچار اضطراب و استرس می‌شوند. گاهی این فوبیاها در کودکی مشاهده می‌شود و در بزرگسالی از بین می‌رود. افراد از انواع خاصی حیوانات می‌ترسند. فوبیای حیوانات به ترس های خیلی شدید و غیر قابل کنترل از حیوانات گفته می‌شود. این نوع فوبیا ممکن است ترس از یک یا چند حیوان باشد. برخی از شایع ترین فوبیاهای ترس از حیوانات یا فوبیای حیوانات را در ادامه اشاره کرده‌ایم.

  • ترس از قورباغه
  • هراس از وزغ
  • ترس از مارها
  • هراس از موش ها
  • ترس از زنبورها
  • هراس از ماهی ها
  • ترس از خزندگان
  • هراس از کرم ها
  • ترس از اسب ها
  • هراس از حشرات
  • ترس از سگ ها
  • هراس از خفاش
  • ترس از عنکبوت
  • فوبی گربه ها یا ترس از گربه
  • ترس از موش
  • پرنده هراسی یا ترس از پرنده

ترس از مارها و عنکبوت نسبت به سایر فوبیای حیوانات بیشتر مشاهده می‌شود.

علائم فوبیای حیوانات

علائم فوبیای حیوانات ترس شدید از یک حیوان خاص است. این ترس ها در رابطه با حیوانات است. فکر به حیوانات، حضور حیوان و در معرض حیوانات قرار گرفتن باعث ترس و ایجاد دلهره در این افراد می‌شود. حرف زدن در رابطه با حیوانات، شنیدن صدای حیوانات، عکس و فیلم حیوانات باعث ترس و دلهره می‌شود. در ادامه به بارزترین علائم فوبیای حیوانات اشاره کرده ایم.

  • لرزیدن
  • افزایش ضربان قلب
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع
  • درد قفسه سینه
  • سبکی سر
  • احساس ضعف
  • تعریق زیاد
  • از قرار گرفتن در موقعیت هایی حیوانات قرار دارند دوری می‌کنند
  • اضطراب
  • ترس
  • به مستندهای طبیعت نگاه نمی‌کنند
  • از رفتن به خانه افرادی که حیوان دارند دوری می‌کنند

علائم فوبیای حیوانات در کودکان

  • چسبیدن به والدین و بزرگ ترها
  • ثابت ماندن به نوعی یخ زدن
  • بد خلقی
  • گریه زیاد

دلیل فوبیای حیوانات

دلیل اصلی فوبیای حیوانات هنوز شناخته شده نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که در ایجاد این اختلال نقش دارد. خانم ها بیشتر از مردان به فوبیاهای خاص مبتلا می‌شوند. در ادامه به دلایل فوبیای حیوانات اشاره کرده ایم.

ژنتیک

این احتمال وجود دارد که علت فوبیای حیوانات ژنتیک باشد. بروز فوبیا در هر سنی در افراد ایجاد می‌شود. اما بیشتر این فوبیاها در دوران کودکی اتفاق می‌افتد. در سن 8 سالگی با آمار بالاتری این فوبیا بروز پیدا می‌کند.

تجربیات منفی

تجربه های منفی یکی دیگر از دلایل فوبیای حیوانات است. شخصی که مورد حمله حیوانات دیگر قرار می‌گیرد به این فوبیا مبتلا می‌شود.

رفتارهای آموزشی

گاهی از افراد نزدیک مانند والدین، خواهر و برادر آموزش می‌بینیم که باید از از حیوانات بترسیم. یا از حیوان خاصی هراس داشته باشیم. مثلا اگر والدین شما از مار بترسند شما هم یاد می‌گیرید که از مار بترسید.

دیدگاه زیستی

بر اساس این دیدگاه، ترس از حیوانات به صورت تکاملی است. امکان دارد سیم کشی زیستی وجود داشته باشد که افراد در موقعیت های مختلف به ترس دچار شوند. ساختار مغزی نیز در ناحیه جزیره ای قدامی درگیر است و باعث افزایش این ترس می‌شود. فعالیت این ناحیه تحت تاثیر عوامل زیستی قرار دارد.

دیدگاه رفتاری

در دیدگاه رفتاری، فوبیای حیوانات را به دلیل شرطی شدن می‌داند. در واقع دیدگاه این نظریه پردازان بر این است که فرد از طریق شرطی سازی کلاسیک آموزش می‌بیند که در محرک خنثی از محرک آزاردهنده هراس داشته باشد. همینطور این دیدگاه اعتقاد دارد که انسان ها ذاتا از محرک های خطرناک می‌ترسند.

راه مقابله با فوبیای حیوانات

برای مقابله با ترس از حیوانات باید نکاتی را رعایت کنید که باعث کاهش ترس در شما می‌شود. در ادامه به این راهکارها اشاره کرده ایم.

  1. از حضور در برخی مکان ها پرهیز کنید. برخی فعالیت ها و موقعیت ها باعث تقویت شدت فوبیای حیوانات می‌شود.
  2. به طور منظم ورزش کنید. و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. خواب منظم نیز به کاهش علائم فوبیای حیوانات کمک می‌کند.
  3. از تکنیک های مختلف برای کاهش اضطراب و استرس کمک بگیرید. تکنیک تنفس، یوگا و مدیتیشن به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند.
  4. با اطرافیان مخصوصا والدین و دوستان در رابطه با مشکلات و فوبیای حیوانات صحبت کنید. پیوستن به گروه های حمایتی گزینه خوبی برای مقابله است.
  5. برای کاهش علائم و استرس از روانشناسان و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

درمان فوبیای حیوانات

برای درمان فوبیای حیوانات از روش های درمانی متفاوتی استفاده می‌شود. روانشناسان با کمک متخصصین به درمان فوبیای حیوانات می‌پردازند. دارو درمانی با روان درمانی بهترین روش برای درمان ترس از حیوانات است. در ادامه در رابطه با درمان فوبیای حیوانات صحبت کرده ایم.

رفتار درمانی شناختی

رفتار درمانی شناختی روشی ثابت شده درمانی برای فوبیای حیوانات است. در جلسات درمانی درمانگر کمک می‌کند تا فرد بر استرس و اضطرابش غلبه کند و افکار و احساسات منفی که در رابطه با ترس از حیوانات دارد از بین ببرد. با رفتار درمانی شناختی افراد به مدیریت استرس و اضطراب ناشی از فوبیای حیوانات می‌پردازند. این روش درمانی به کاهش مدیریت کنترل استرس کمک می‌کند.

مواجهه درمانی

دومین روش درمانی برای فوبیای حیوانات، مواجهه درمانی است. این روش بهترین نوع درمان برای فوبیاهای خاص است. در جلسه اول در این روش درمانی با استرس و اضطراب زیادی روبرو نخواهید شد. با همکاری و کمک روانشناس در مقابل ترس های خود قرار خواهید گرفت و در هر جلسه اضطراب شما بالاتر خواهد رفت. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا با کمک مهارت آموزی احساس اضطراب و استرس خود را مدیریت کنید. تکنیک های تنفس، آرام سازی و … از روش های آرام سازی هستند. مواجهه درمانی تنها با لمس حضوری حیوانات نیست و از واقعیت مجازی نیز استفاده می‌شود.

دارو درمانی

دارو ها صرفا برای کاهش استرس و اضطراب تجویز می‌شوند. و برای درمان کوتاه مدت تجویز می‌شود. دارو زمانی پاسخ دهی مناسب دارد که با روان درمانی همراه باشد. بنزودیازپین ها و بتا بلاکرها دو دارویی هستند که برای فوبیای حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف داروها باید با تجویز پزشک صورت بگیرد و بی رویه استفاده نشود. مصرف خودسر داروها اعتیاد و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کلام آخر

فوبیای حیوانات یا زوفوبیا نوعی فوبیای خاص است که می‌تواند ترس از حیوانات یا یک حیوان خاص محسوب شود. شایع ترین این فوبیاها ترس از مار و عنکبوت است. فرد در مواجهه با حیوانات به شدت احساس ترس و اضطراب می‌کند. این فوبیای خاص را می‌توان با روش های درمانی روانشناسی درمان کرد. برای درمان باید از روانشناس و مشاورین متخصص کمک گرفت. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری در زمینه فوبیای حیوانات به مراجعان مشاوره می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فوبیای حیوانات می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: فوبیای حیوانات | علت و درمان ترس از حیوانات

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : فوبیای حیوانات , علت و درمان ترس از حیوانات, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 83 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 20:05

ترس از سگ یا سینوفوبیا (Cynophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع سگی گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین سگ هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی سگ خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از سگ | علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی

ترس از سگ

شدت ترس از سگ شامل انواع ترس از سگ اهلی، سگ خانگی، سگ های نگهبان و… ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از سگ، ترسی عمیق و غیرمنطقی از سگ یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر سگ یا شنیدن کلمه سگ نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با سگ اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از سگ می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از سگ)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی سگ نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از سگ ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله سگ در خیابان واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با سگ ها که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از سگها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از سگ را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از سگ ها یا شنیدن اخبار مربوط به “حمله سگی به کودک دو ساله” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از سگ ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله سگ ها و یک وضعیت ناگوار، سبب بروز ترس از سگ خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله سگ ها به مردی را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از سگ نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از سگ چیست؟

علائم فوبیای سگ می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از سگ یا فوبیای سگ است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن سگ ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا سگ وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از سگ در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از سگ که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از سگ

سینوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از سگ برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از سگ است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از سگ به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای سگ مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از سگ است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از سگ

در این روش درمانی ترس از سگ ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی سگ ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از سگ به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از سگ است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان سگ ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از سگ کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از سگ تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از سگ مانند ترس از سگ های گلد شپر، تریر، شیتزو و هر نوع سگ بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله سگ داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از سگ می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از سگ | علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ترس از سگ , علت و درمان فوبی سگ یا سگ هراسی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401 ساعت: 0:05

ترس از موش یا موسوفوبیا (Musophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع موش گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین موش هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی موش خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از موش | درمان و علت ترس از موش

ترس از موش

شدت ترس از موش که شامل انواع ترس از موش صحرایی، موش آزمایشگاهی، همستر و… ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از موش، ترسی عمیق و غیرمنطقی از موش یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر موش یا شنیدن کلمه موش نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با موش اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از موش می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از موش)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی موش نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از موش ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله موش در خیابان واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با موش ها مثل طاعون که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از موش ها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از موش را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از موش ها یا شنیدن اخبار مربوط به “حمله موش به شدن کودک دو ساله” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از موش ها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله موش ها و وضعیت منفی، سبب بروز ترس از موش خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله موش ها به شهری را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از موش نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از موش چیست؟

علائم فوبیای موش می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از موش یا فوبیای موش است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن موش ها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا موش وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از موش در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از موش که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از موش

موسوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از موش برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از موش است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از موش به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای موش مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از موش است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از موش

در این روش درمانی ترس از موش ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی موش ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از موش به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند.

در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان استرس کلیک کنید.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از موش است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان موش ها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از موش کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از موش تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از موش مانند ترس از همستر و هر نوع موش بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله موش داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از موش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از موش | درمان و علت ترس از موش

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ترس از موش , درمان و علت ترس از موش, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 81 تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت: 18:24

ترس از مار یا افیدیوفوبیا (Oithophobia)، در واقع به ترس غیرمنطقی، شدید و مداوم از هر نوع مار گفته می‌شود که پاسخ اضطرابی فوری ایجاد می‌کند. همچنین مار هراسی یکی از انواع اختلالات فوبیای خاص است که در دسته اختلالات اضطرابی قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی مانند تجربه ناگوار، رفتارهای آموخته شده و عوامل فردی می‌تواند در ایجاد این اختلال نقش داشته باشد. این بیماران خود می‌دانند که ترس‌شان منطقی نیست، با این حال قادر به کنترل آن نیستند. خوشبختانه فوبیا درمان پذیر بوده و از روش‌های گوناگونی برای بهبود می‌توان بهره برد. در ادامه به علل، علائم و بهترین راهکارهای درمان فوبی مار خواهیم پرداخت. برای آشنایی با سایر انواع فوبیای حیوانات کلیک کنید.

منبع: ترس از مار | نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار

ترس از مار

شدت ترس از مار مانند: ترس از مار ماهی، مارمولک و.. ممکن است بسیار زیاد باشد. و منجر به اضطراب شدید شود. افراد مبتلا به ترس از مار، ترسی عمیق و غیرمنطقی از مار یا موقعیت‌هایی که در ارتباط با این حیوان است، دارند. با گذشت زمان، دایره این ترس گسترده‌تر خواهد شد. برای مثال فرد از تصویر مار یا شنیدن کلمه مار نیز خواهد ترسید. به دنبال گسترده شدن ترس، فرد رفتارهای خود را محدودتر می‌کند تا از مواجهه با مار اجتناب ورزد.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از مار می‌شود؟

فوبیای مربوط به حیوانات (ترس از مار)، نوع متداولی از هراس‌های خاص است. با این حال، هنوز دقیقا مشخص نیست چه عواملی باعث ایجاد این فوبیا می‌شود. اعتقاد بر این است که عوامل زیر در ایجاد فوبی مار نقش دارند.

تجربیات منفی

ترس از مار ممکن است به یک تجربه پریشانی یا ناخوشایند مرتبط باشد. به عنوان مثال، مورد حمله مار در ساحل واقع شدن، یا گرفتن بیماری مشترک با خزندگان که ناشی از تماس با این حیوان بوده است. می‌تواند منجر به ترس از مارها شود.

رفتارهای آموخته شده

فرد شاید بر اساس اطلاعاتی که دریافت می‌کند ترس از مار را یاد بگیرد. برای مثال مواردی مانند مشاهده ترس والدین از مارها یا شنیدن اخبار مربوط به “خورده شدن کودک دو ساله توسط مار افعی” به فرد می‌آموزد که برای محافظت از خود، باید از مارها فاصله بگیرد.

عوامل فردی

هرکس ترس و اضطراب را به روش خاصی پردازش می‌کند. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی نسبت به سایرین، آمادگی بیشتری برای واکنش‌های اضطرابی نسبت به مسائل داشته باشند.

یادگیری و اطلاعات

شنیدن، خواندن و دیدن صحنه های خطرناک از حمله مارها و وضعیت منفی، سبب بروز ترس از مار خواهد شد. برای مثال: در فیلمی حمله مارها به شهری را مشاهده کرده اید.

ژنتیک

یکی از عوامل مهم در ایجاد فوبیاها ژنتیک است. ترس از مار نیز نوعی فوبیا است که به صورت ژنتیکی در بدن افراد پردازش می‌شود و این ترس را ایجاد خواهد کرد.

علائم و نشانه های ترس از مار چیست؟

علائم فوبیای مار می‌تواند شامل علائم روانی و جسمانی باشد. در صورتی که تمام این علائم یا برخی از آن‌ها برای حداقل 6 ماه، در فرد باقی مانده باشد، وی دچار اختلال ترس از مار یا فوبیای مار است.

علائم روانی

  • احساس ترس و اضطراب شدید هنگام فکر کردن یا دیدن مارها
  • فرد با توجه به این که از ترس غیرمنطقی خودآگاه است اما احساس اضطراب غیرقابل کنترل دارد
  • اجتناب از موقعیت‌ها و مکان‌هایی که ممکن است در آنجا مار وجود داشته باشد
  • ترس از عدم کنترل خود
  • فرار و احساس نیاز به فرار
  • احساس اینکه غرق در استرس هستید اما توانایی کنترل آن را ندارید

علائم جسمانی

  • افزایش ضربان قلب
  • تعریق زیاد
  • لرزش
  • دلهره
  • گرفتگی یا درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • خشکی دهان

ترس از مار در کودکان

کودکان به خوبی بزرگسالان، قادر به بیان احساساتشان نیستند. از طرفی ممکن است آن‌ها نام احساسی که تجربه می‌کنند را به خوبی ندانند. علائم ترس از مار که در بالا اشاره شد، در کودکان، به صورت بی‌قراری، گریه، بدخلقی و یا سایر علائم دیده می‌شود.

روش‌های درمان ترس از مار

ساینوفوبیا همانند هر فوبیای خاص دیگر به میزان قابل توجهی به رواندرمانی پاسخ می‌دهد. از همین رو اگر ترس از مار برای‌تان دردسرساز شده است. و می‌خواهید آن را درمان نمایید، بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید. رویکردهای مختلفی وجود دارد که روانشناسان به کمک آن‌ها در جلسات مشاوره به شما یاری می‌رسانند تا بر ترس خود غلبه کنید. در این میان رویکرد شناختی رفتاری و تکنیک‌های خاص آن نظیر مواجه سازی تدریجی از بیشترین اثربخشی برخوردار است که در ادامه برخی از آن‌ها را به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای آشنایی با بهترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

درمان شناختی رفتاری

هدف درمان شناختی رفتاری تغییر شیوه تفکر و رفتار فرد در مورد موضوع ترس از مار است. یک متخصص بهداشت روان به واسطه تکنیک‌هایی با فرد همکاری خواهد کرد تا به وی در درک و مدیریت احساس اضطراب کمک کند.

در طول فرآیند درمانی، متخصصان این ایده را در فرد تقویت می‌کنند که ترس از مار به طور کلی بی خطر است. همچنین ممکن است تمرینات تنفس و ریلکسیشن را به فرد آموزش دهند تا بتوانند با فوبیای مار مقابله کنند.

بیشتر بخوانید : درمان قطعی فوبیا

مواجهه درمانی

مواجهه درمانی یکی دیگر از روش های درمان ترس از مار است. همانطور که از نام این روش درمانی پیداست، قرار گرفتن در معرض محرک استرس زا به صورت تدریجی یا یکباره است. هدف مواجهه درمانی این است که فرد با گذشت زمان پاسخ خود را تغییر دهد و به فرد در مدیریت بهتر احساس اضطراب کمک ‌کند. این روش درمانی اغلب با درمان شناختی رفتاری ترکیب می‌گردد.

غرقه سازی از روش‌های درمان ترس از مار

در این روش درمانی ترس از مار ، فرد به طور ناگهانی و یکباره با تعداد زیادی مار ، مواجه می‌شود. اکثر افراد در این شرایط به دلیل ترسی که احساس می‌کنند می‌خواهند موقعیت را ترک کنند. نکته مهم درمان این است که نباید به فرد اجازه ترک محیط داده شود. باقی ماندن فرد در این شرایط باعث تجربه یکباره اضطراب و درمان خواهد شد.

حساسیت زدایی منظم

عواملی نظیر غیراخلاقی بودن و مشکلاتی نظیر آن، باعث شد تا حساسیت زدایی منظم، بیشتر از غرقه سازی توجه درمانگران را به خود جلب کند. در این روش برای ترس از مار به فرد آموزش داده می‌شود. که با استفاده از تکنیک‌هایی نظیر انقباض و انبساط عضلات و یا تکنیک‌های تنفس منظم، اضطرابش را کنترل کند. بعد از یادگیری موفقیت آمیز این مسئله، فرد می‌بایست یک فهرست از عواملی که باعث ترس می‌شوند، به ترتیب اولویت مشخص کند. در مرحله سوم، درمانگر فرد را با موضوعی که کمترین ترس را در وی ایجاد می‌کرده، مواجه می‌کند. و فرد باید بر اساس تکنیک‌هایی که آموزش دیده، با اضطرابش مقابله کند. هنگامی که وی توانست، اضطرابش را در این مرحله کنترل کند، مرحله بعدی فهرست به وی ارائه می شود.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی درمان دیگری برای ترس از مار است. استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در سال‌های اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در این تکنیک فرد با استفاده از واقعیت مجازی با موضوع ترسش رو‌به‌رو می‌شود. با توجه به امکانات واقعیت مجازی که باعث می‌شوند فرد تصور کند در همان محیط قرار گرفته. وی احساس می‌کند واقعا در میان مارها قرار دارد. استفاده از واقعیت مجازی، باعث می‌شود که فرد با امنیت بیشتری با موضوع ترس مواجه شود. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی به اندازه مواجهه واقعی سودمند است.

دارو درمانی

داروها معمولاً برای درمان فوبیای خاص استفاده نمی‌شوند. با این حال، در برخی موارد، آن‌ها ممکن است به صورت کوتاه مدت برای کمک به کاهش علائم اضطراب ترس از مار کمک کننده باشند. عمدتا از داروهای بنزودیازپین نظیر آلپرازولام و یا لورازپام که نوعی آرام بخش و داروی ضد اضطراب هستند برای افراد مبتلا به فوبی خاص استفاده می‌شود. همچنین داروهای بتا بلوکر، می‌تواند برخی از علائم جسمی مانند فشار خون بالا و ضربان قلب را کاهش دهد.

تکنیک تنفس عمیق

استفاده از تکنیک های تنفس عمیق، آرام سازی و مدیتیشن برای درمان ترس از مار تاثیر گذار است. در این روش درمانی، درمانگر به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های تنفس عمیق را آموزش ببینید.

کلام آخر

ترس از مار مانند ترس از مار ماهی و هر نوع مار بی آزاری امکان دارد که زندگی شما را مختل کند. مثلا زمانی که درخیابان در حال راه رفتن هستید یا به پارک می‌روید استرس حمله مار داشته باشید. با این وجود حضور شما در تمامی موقعیت ها با استرس همراه است. پس باید به فکر راه درمان اساسی و درست باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از مار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره استرس با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: ترس از مار | نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ترس از مار , نشانه ها و علل ابتلا به فوبی مار, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت: 1:58

مشاوره روانشناسی در یاسوج دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی یاسوج و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناسی در یاسوج

مشاوره روانشناسی یاسوج

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی یاسوج به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره یاسوج صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در یاسوج استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی یاسوج بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در یاسوج حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی یاسوج یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در یاسوج می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناسی در یاسوج

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی یاسوج , بهترین روانشناسی در یاسوج, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 84 تاريخ : شنبه 22 بهمن 1401 ساعت: 22:32

دلبستگی ناایمن نوعی سبک وابستگی ترس آلود است. ترس از دست دادن، ترس از صمیمیت، ترس از رهایی و … شکل های مختلف دلبستگی‌ناایمن است. دلبستگی‌ناایمن 3 نوع دارد که شامل دلبستگی اضطرابی، دلبستگی اجتنابی و دلبستگی آشفته می‌شود. افراد زمانی که با دلبستگی ناایمن رشد کنند در روابط خود با مشکلات جدی روبرو خواهند شد. افراد به دلیل رفتار نامناسب والدین به دیگران اعتماد نمی‌کنند و از روابط صمیمانه می‌ترسند. در ادامه در رابطه با نشانه ها و دلبستگی‌های ناایمن صحبت کرده ایم. برای درمان باید حتما از روانشناس کمک بگیرید و برای رشد سالم کودک خود از مشاورین کمک بگیرید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن

دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن سبکی از روابط است که آلوده به ترس است. این دلبستگی در دوران کودکی شکل می‌گیرد و پیامدهایی را به دنبال دارد. به عنوان بی علاقگی در رابطه و هیجانات مانند طرد شدگی است. دلبستگی‌ناایمن از دوران کودکی و به عنوان بی اعتمادی کودک شکل می‌گیرد. اغلب افرادی که در دوران کودکی دوران سختی را گذرانده‌اند و والدین محتاطی در تربیت فرزندان نداشته اند به دلبستگی‌ناایمن دچار می‌شوند. افراد با دلبستگی‌ناایمن انتظارات نا به جایی از دیگران دارند و برعکس افراد با دلبستگی ایمن رفتار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سپردن کودک به دیگران کلیک کنید.

انواع دلبستگی ناایمن

به طور کل ۳ نوع دلبستگی ناایمن داریم. در ادامه در رابطه با انواع دلبستگی ناایمن صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلبستگی در کودکان کلیک کنید.

1. دلبستگی دمدمی

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی مضطرب یا دمدمی است. افراد با دلبستگی مضطرب همیشه تناقضات شدیدی در روابط احساس می‌کنند. تمامی دلبستگی‌های‌ناایمن به سبک‌دلبستگی نسبت به والدین مرتبط است. حتی نمی‌دانند به عنوان فرزند از خانواده و والیدن خود چه انتطاراتی داشته باشند. زمانی که کودک با دلبستگی مضطرب رشد می‌کند، به شدت به مهربانی و جلب توجه نیاز نشان می‌دهند. این افراد روابط نزدیکی با دیگران دارند و به شدت حساس و نیاز به تایید دارند.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، اگر در رابطه با مشکل مواجه شوند، خیلی جدی در رابطه با مشکل تمرکز می‌کنند. اکثرا بر جنبه های مثبت رفتار در روابط تمرکز ندارند و بیشتر بر جنبه های منفی روابط تمرکز می‌کنند. تمامی روابط این افراد موجب اضطراب آنها می‌شود و برای فرار از این اضطراب ها دست به فرار یا سوءمصرف مواد می‌زنند.

2. دلبستگی بی نظم

یکی از انواع دلبستگی ناایمن، دلبستگی بی نظم است. این نوع دلبستگی‌ناایمن در افرادی که در دوران کودکی مورد سوءاستفاده دیگران بودند بوجود می‌آید. و معمولا این افراد در تنهایی و بدون حمایت لحظات پریشانی خود را می‌گذرانند. افراد با این نوع دلبستگی هرگز بلد نیستند از افرادی که از آنها مراقبت می‌کند چه انتظاری داشته باشند. این افراد گاهی مهربان هستند و گاهی پرخاشگر. حتی خودشان هم نمی‌دانند که چرا این مدلی رفتار می‌کنند.

افرادی که والدین با دلبستگی ناایمن دارند اکثرا تمایل دارند که رفتار والدین خود را تکرار کنند. حتی این افراد قادر به سازش با رفتارهایی که انجام می‌دهند و هیجاناتی که نشان می‌دهند نیستند. از رفتار ملایم به سمت پرخاشگری خیز بر می‌دارند. یا افرادی هستند که روابط صمیمی خود را خیلی یهویی قطع می‌کنند.

3. دلبستگی اجتنابی

سومین نوع دلبستگی ناایمن، دلبستگی اجتنابی است. این نوع دلبستگی منجر به دردهای عاطفی در روابط می‌شود. افراد با دلبستگی اجتنابی بسیار علاقه دارند تا به استقلال برسند. بسیار مستقل هستند و در مواقعی که احساس کنند فردی در حال نزدیک شدن به او است، به شدت دوری می‌کنند. شناخت هیجانات برای این افراد دشوار است و گاهی به چیزهایی علاقه نشان می‌دهند که عمیقا باب میلشان نیست.

افراد با این نوع دلبستگی ناایمن، به شدت محدودیت هایی در زندگی دارند که در بعد هیجانی و عاطفی آنها نمایان می‌شود. این افراد اگر بر مشکلات خودشان غلبه کنند، می‌توانند زندگی مناسبی را پیش رو بگیرند.

نشانه های دلبستگی ناایمن

افراد با دلبستگی ناایمن نشانه هایی از خودشان بروز می‌دهند. اغلب این افراد احساس شکاکی و ناتوانی در روابط دارند. که در ادامه در رابطه با نشانه های دلبستگی‌ناایمن کامل اشاره کرده ایم.

  • همیشه می‌خواهند تا همسر یا شریک عاطفی شان آنها را همراهی کند.
  • اکثر افراد با دلبستگی‌ناایمن به همسر خود شک دارند و علاقه دارند تا همه اطرافیان شریک احساسی خود را بشناسند.
  • این افراد نمی‌توانند در روابط خود صمیمیت و نزدیکی ایجاد کنند. این افراد همیشه گارد دارند و به دیگران اجازه صمیمی شدن نمی‌دهند.
  • از اینکه به آنها آسیبی وارد شود بسیار هراس دارند. از روابط نزدیک می‌ترسند اما علاقه دارند تا با افراد مورد علاقه شان صمیمیت ایجاد کنند.
  • هیچوقت نمی‌توانند به همسر خود اعتماد کنند. همیشه احساس دارند که شریک اجساسی شان می‌خواهد به او خیانت کند.
  • افراد با دلبستگی‌ناایمن علاقه دارند تا تمام روابط خودشان را کنترل کنند. و بر شریک احساسی خود سلطه داشته باشند.
  • حس ترک شدن همیشه با این افراد همراه خواهد بود. و دلیل منطقی برای این ترس های خود ندارند. این رفتار به دلیل این است که مادرشان در دوران کودکی او را تنها گذاشته است.
  • افراد با دلبستگی ناایمن از ابراز محبت و رفتارهای صمیمی با دیگران مشکل دارند. اگر افرادی را ببیند که در جمعی یکدیگر را بغل می‌کنند بسیار ناراحت می‌شوند. زیرا در دوران کودکی تحت محبت مادر خود قرار نگرفته است. و از اینکه با دیگران چگونه باید با محبت رفتار کند آگاهی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طرد شدن کلیک کنید.

عواقب دلبستگی ناایمن

دلبستگی ناایمن از هر نوعی که باشد روابط را دشوار می‌کند. افرادی که دلبستگی ایمن دارند هرگز از رهایی هراس ندارند. اما دلبستگی‌ناایمن عواقب و پیامدهایی را به دنبال دارد که در ادامه شرح داده ایم.

  1. افراد با دلبستگی‌ناایمن رابطه های دشواری را تجربه می‌کنند.
  2. شریک احساسی این افراد همیشه باید در رابطه با روابطش به همسر خود پاسخ دهد.
  3. شریک احساسی این افراد ازادی و استقلال را تجربه نمی‌کنند.
  4. به خوبی ابراز علاقه نمی‌کنند.
  5. همیشه نسبت به اطرافیان گار دارد.
  6. هرگز توانایی برقراری ارتباط نزدیک با همسر خود ندارند.

افراد با انواع دلبستگی ناایمن چه خصوصیاتی دارند؟

دلبستگی ناایمن 3 نوع دارد که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم. اما هر گروه از خود نشانه و رفتارهای متفاوتی را نشان می‌دهد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

1.افراد با دلبستگی نوع اضطرابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اضطرابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در رابطه ترس از ترک شدن دارند.
  • همیشه به شریک احساسی خود می‌چسبند.
  • به شدت ترس از تنهایی دارند.
  • دائم در حال تماس به شریک احساسی خود هستند تا از موقعیت های او اطلاع پیدا کنند.
  • زمانی که مشکلی در رابطه وجود داشته باشد بسیار زیاد نگران و ناراحت می‌شوند.

2. افراد با دلبستگی نوع اجتنابی

افراد با دلبستگی ناایمن از نوع اجتنابی خصوصیاتی دارند که عبارت است از.

  • در جستجوی استقلال خود هستند.
  • تمایلی به حضور در رابطه ندارند.
  • در رابطه صمیمی نمی‌شوند.
  • از تعهد بسیار فراری هستند.
  • اطرافیان صمیمی بسیار کمی دارند.
  • درخواست کمک نمی‌کنند.
  • هنگام حضور در رابطه هیچ تلاشی نمی‌کنند.
  • همیشه انتظار تمام شدن رابطه را دارند.

درمان دلبستگی ناایمن

برای درمان افراد با دلبستگی ناایمن باید از روانشناس کمک بگیرید. در مرحله اول بپذیرید که مشکلی در دلبستگی شما وجود دارد. در مرحله دوم باید مشکلات را شناسایی کنید و رفتارهای خود را بررسی کنید. دلبستگی اساسی ترین نقش در شکل گیری روابط دارد. باید حتما از مشاورین کمک بگیرید و برای رشد مناسب کودک خود به سراغ روانشناس بروید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

افرادی که دارای دلبستگی ناایمن هستند در نهایت به اضطراب و افسردگی دچار می‎‌شوند. از دیگران و روابط به دور هستند و در دوران بزرگسالی به دیگران بی اعتماد می‌شوند. برای رهایی از این وضعیت باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. متخصصین مرکز مشاوره آواژه اطلاعات کافی به شما می‌دهند و کمک کننده روابط والد فرزندی هستند. برای ارتباط با متخصصین روانشناس مرکز ما با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دلبستگی ناایمن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی کودک و مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: دلبستگی ناایمن | درمان دلبستگی نا ایمن

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : دلبستگی ناایمن , درمان دلبستگی نا ایمن, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 81 تاريخ : جمعه 21 بهمن 1401 ساعت: 0:04

مشاوره روانشناسی در یاسوج دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی یاسوج و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منیع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناس در یاسوج

مشاوره روانشناسی یاسوج

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی یاسوج به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره یاسوج صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در یاسوج استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید.

4- مشاوره روانشناسی در یاسوج برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی یاسوج بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

8- مشاوره روانشناسی در یاسوج حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم.

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

 

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی یاسوج بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی یاسوج یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در یاسوج می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منیع: مشاوره روانشناسی یاسوج | بهترین روانشناس در یاسوج

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی یاسوج , بهترین روانشناس در یاسوج, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت: 3:14

فرار از خانه علاوه بر استقلال فردی، مشکلات بسیاری دارد. این مشکلات را می‌توان به مخارج سنگین، نبود پناهگاه امن، تنهایی، مشکلات قانونی و … دسته بندی کرد. تمامی این مشکلات پیامدها و عواقب سنگینی مانند اعتیاد را با خود برجای می‌گذارد. قبل از فرار از خانه به این موضوع فکر کنید که به کجا پناه خواهید برد؟ آیا پس انداز کافی برای پرداخت کرایه خانه دارید؟ آیا لوازم ضروری مناسب برای زندگی به تنهایی را دارید؟ قبل از فرار از خانه باید از تمام زوایای مختلف فواید و مضرات را بررسی کرد. ترجیح می‌دهید که زندگی در کنار خانواده با تمام امکاناتی که خودتان زحمتی برای آن نکشیده اید را رها کنید؟

از دیگر معضلات بزرگ فرار از خانه ازدواج است. دخترانی که از خانه فرار می‌کنند، به آنها انگ دختران فراری داده می‌شود. خانواده ها اصولا فرار از خانه را برای دختران خوب و مناسب نمی‌دانند و برای ازدواج با آنها مخالفت می‌کنند. بسیار مشکلات بزرگتری نیز با فرار از خانه در زندگی شما رخ خواهد داد که برای اطلاع بیشتر باید از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چیست ؟

فرار از خانه

فکر فرار از خانه چگونه به ذهن افراد می‌رسد؟ آیا اشخاص از عواقب و پیامدهای فرار از خانه بی‌خبرند؟ بعد از فرار از خانه چه اتفاقی بر سر افراد می‌آید؟ گاهی افراد خانه و خانواده به قدری با فرزندان لجبازی، بی توجهی و بی اهمیتی می‌کنند که به فکر فرار‌ از خانه به سر آنها خطور می‌کند. مشکلات فرار‌از خانه تنها بر فرزندان وارد نمی‌شود و خانواده ها اصلی ترین دلیل فرار از خانه نوجوان هستند. با نظارت درست و درک افراد خانواده به آنها احترام بگذارید و راه بیان احساسات را برای آنها باز کنید. همیشه لازم نیست فرزندان به صحبت های والدین عمل کنند. گاهی والدین نیز باید به فرزندان خود گوش دهند و با آنها صحبت کنند.

در جامعه امروزی نظارت و نحوه تربیت والدین کاهش پیدا کرده، اغلب والدین مشغول به کارند و برای رسیدگی به فرزندان خود زمان کافی ندارند. گاهی اوقات در خانواده ها مشکلات اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی دخیل می‌شوند و باعث کاهش کیفیت تربیت فرزندان می‌شود. موارد زیادی نیز در فرار‌از خانه دخیل هستند که در ادامه در رابطه با موضوع فرار از خانه به طور کل توضیح داده ایم.

مشکلات فرار از خانه

بزرگترین سوال در رابطه با فرار از خانه این است که به کجا فرار کنیم؟ آیا دوستان و اطرافیان تحمل طولانی مدت ما را دارند؟ آیا می‌توان از دیگران انتظار داشت تا طولانی مدت ما را تحمل کنند؟ همه این سوالات را قبل از فرار‌از خانه از خود بپرسید. توانایی تحمل همه این مشکلات را دارید؟ شاید به مرحله ای برسید که زندگی را در خیابان ها و پارک های شهر بگذرانید! مشکلات زندگی تازه بعد از فرار از خانه نمایان می‌شود که در ادامه در رابطه با تمام این مشکلات توضیح داده‌ایم.

1. درآمد زندگی

بزرگ ترین مشکل فرار از خانه را می‌توان درآمد زندگی شمرد. به این موضوع فکر کنید که خرج خوراک، پوشاک، هزینه مسکن و … از کجا تامین می‌شود. آیا پس انداز و درآمد شما به قدری است که از پس هزینه های خود بر بیایید؟ علاوه بر هزینه های معمولی شاید خدایی نکرده به بیماری مبتلا شوید که خرج هر ویزیت آن بسیار زیاد باشد. اگر نیز سرکار نمی‌روید حرفه یا تخصصی دارید که از پس تمام هزینه ها بر بیاید؟ اصلی ترین و ترسناک ترین مشکل فرار‎از خانه، مخارج زندگی است.

2. مشکلات قانونی

یکی از مشکلات فرار از خانه مشکلات قانونی است. بسیاری از افرادی که از خانه‌فرار می‌کنند برای تامین نیازهای خود دست به کارهای خلاف می‌زنند یا به گروه های خلافکار می‌پیوندند. نتیجه تمام کارهای خلاف و همکاری با گروه های خلاف به زندان، پلیس و سوءپیشینه منتهی می‌شود. جدا از یافتن دوستان ناباب، خانواده برای جستجوی شما حتما از پلیس و قانون کمک می‌گیرد که همه این راه ها شما را با مشکلات قانونی روبرو می‌کند.

3. تنهایی بعد از فرار

واقعیت تلخ، سخت و انکار نشدنی، تنهایی پس از فرار از خانه است. طرد شدن، تنهایی و نگاه منفی جامعه به افراد از مشکلات فرار‌از خانه محسوب می‌شود. هر فردی که تصمیم به فرار از خانه دارد باید این وقعیت را بپذیرد که شاید با قضاوت های دیگران، برخوردهای تند، تنهایی و عدم حمایت اطرافیان روبرو شوید. علاوه بر تمام این مشکلات، در ازدواج و روابط دوستانه و کاری ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که جبران ناپذیر باشد.

4. بی پناهی

بی پناهی و نبود محل مناسب برای زندگی از جمله مشکلات بزرگ فرار از خانه به حساب می‌آید. پس در قدم اول با مشکل بی پناهی روبرو خواهید شد. زندگی در کنار دوستان، فامیل، خانواده دور و … تا چه مدت قابل تحمل است؟ علاوه بر اینکه اطرافیان را خسته می‌کنید، خودتان نیز سردرگم می‌شوید. اگر پس اندازی ندارید و توانایی اجاره ملک و کرایه منزل را ندارید فکر فرار‌از خانه منطقی بنظر نمی‌رسد. پناه به کارتن خوابی نیز عواقب و پیامدهایی مانند اعتیاد، روابط با باندهای خلافکار و … را به همراه دارد. پناه به این گروه ها علاوه بر اینکه برای شما خطرناک است، درخواست های نامعقولی نیز به دنبال دارد.

بررسی خوبی و بدی فرار از خانه

همیشه تمامی کارها مزایای و معایبی به دنبال دارد. زمانی که تصمیم به فرار از خانه دارید با دقت و منطق، جدا از احساسات به نتایج خوب و بد فرار از خانه بپردازید. خوبی های فرار‌از خانه شاید به استقلال و دعواهای خانوادگی ختم نشود، اما بدی ها و عواقب ترسناکی به دنبال دارد که با بررسی آنها شاید از این کار دست بکشید. به این فکر کنید که آیا به راه های جایگزین فکر کرده اید؟ آیا توانایی روبرو شدن با مشکلات را دارید؟ از عهده حل مشکلات به تنهایی بر می‌آیید؟ با دقت، منطق خودتان و پرس و جو از افرادی که از خانه‌فرار کرده اند به بررسی خوب و بد بپردازید و راه درست را انتخاب کنید.

راهکارهای جایگزین فرار از خانه

به نظر شما بهتر نیست تا راه های دیگری را جایگزین فرار از خانه کرد؟ بیشتر نوجوانانی که از خانه‌فرار کرده اند به خاطر باید و نبایدهای والدین دست به این کار زده اند. رهایی از دستورات خانواده که برای شما درک شدنی نیست شما را به فکر فرار از خانه می‌اندازد. اما بهتر است تا موارد دیگری را امتحان کنید. در ادامه راهکارهای جایگزین فرار‌از خانه را شرح داده ایم که به شرح زیر است.

1. مکالمه با خانواده را اولویت قرار دهید

اولین راهکار جایگزین برای فرار از خانه صحبت با خانواده است. بسیاری از خانواده ها نسبت به صحبت های فرزندان علاقه نشان می‌دهند برای تصمیم گیری درست لطفا در وهله اول با خانواده در رابطه با مشکلات صحبت کنید. تند و با خشونت به مکالمه نپردازید. اصول مکالمه را رعایت کنید تا به نتیجه خوبی دست یابید. برای بیان صحبت های خود ابتدا باید با همدلی شروع کنید. خانواده را آگاه کنید و بگویید “می‌دانم که چقدر به من علاقه دارید و در رابطه با رفتارهای من نگران هستید اما منم … “. تمام گفتگو های خود را با خانواده مدیریت کنید و به حل اختلافات با خانواده بپزدازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل نوجوان کلیک کنید.

2. خواسته های خود را با خانواده تطبیق دهید

دومین راهکار جایگزین فرار از خانه و سازش با خانواده، تطبیق خواسته های خود با خانواده است. مثلا اگر علاقه دارید که شب شام به بیرون بروید و خانواده اجازه شب بیرون رفتن به تنهایی را نمی‌دهد، با خواهر یا برادر خود بروید. در واقع با این کار هم به خواسته خود می‌رسید وهم به خواسته خانواده عمل می‌کنید. بیرون رفتن های خود را با فردی که امین و مورد اعتماد خانواده است انتخاب کنید. به تدریج و به مرور از خانواده با جلب اعتماد خواسته های خود را بخواهید تا اجازه کارهای مختلف به شما داده شود.

3. از مراکز اجتماعی کمک بگیرید

مشکلات فرار از خانه در دختران فقط در مشکلات خانوادگی خلاصه نمی‌شود. بسیاری از خانواده ها دختران خود را به ازدواج بدون علاقه مجبور می‌کنند. ضرب و شتم، تجاوز، اعتیاد و مشکلات خیلی جدی تری در خانواده ها وجود دارد که دختران را از خانه به دور می‌کند. اگر در چنین وضعیت های طاقت فرسا قرار گرفته اید بهترین راه کمک از مراکز اجتماعی است. اورژانس های اجتماعی، خانه های امن و … بسیار بهتر از فرار ناگهانی و بی پناهی است.

4. با روانشناس مشورت کنید

بهترین گزینه و پر اهمیت ترین راه جایگزین فرار از خانه، کمک روانشناس است. روانشناسان با بررسی شرایط زندگی و توانایی های شما، به ارائه راهکارهای بهتر می‌پردازد و شما را راهنمایی می‌کند. گاهی روانشناسان با دعوت پدر و مادر به جلسه درمانی آنها را بهتر راهنمایی می‌کنند و درخواست های شما را با روش های بهتری به خانواده اعلام می‌کنند. گاهی با توجه به تشخیص روانشناس، جلسات فردی به جلسات خانواده درمانی ختم می‌شود. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

کلام آخر

فرار از خانه را به طور کامل در این مقاله توضیح داده‌ایم. طبق نظر روانشناسان صحبت با خانواده و حل مشکلات بهترین راهکار است. با فرار‌از خانه آسیب های جبران ناپذیری بر خود به جا خواهید گذاشت. بهتر است قبل از اقدام به هر کاری با روانشناس و مشاورین مشورت کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرار از خانه می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: فرار از خانه | عاقبت فرار از خانه چیست ؟

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : فرار از خانه , عاقبت فرار از خانه چیست ؟, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 67 تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1401 ساعت: 17:56

ترک بددهنی راهکارهایی دارد که افراد آگاه به دنبال آن هستند. بددهنی رفتار زشت و ناپسندی است که متاسفانه بسیاری از افراد به آن عادت کرده اند. افرادی که بددهنی می‌کنند و به ناسزاگویی عادت کرده اند دائم در حال شکستن دل، توهین و تحقیر اطرافیان هستندو این افراد عموما دوست داشتنی نیستند و اطرافیان آنها را به عنوان فرد بی ادب و بی شخصیت یاد می‌کنند. والدینی که بددهن هستند برای تربیت درست فرزند خود بیشتر از دیگران باید به فکر ترک بددهنی باشند. در ادامه 10 راهکار به شما آموزش داده ایم که برای ترک بددهنی بسیار پر کاربرد است. اما بهترین راه کمک از روانشناس فردی است. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع: ترک بددهنی | علت و نشانه بد دهنی

ترک بددهنی

امروزه نوجوانانی را مشاهده می‌کنیم که با افزایش سن احساس قدرت بدست می‌آورند و به دیگران فحش و ناسزا می‌گویند. بددهنی به معنای بی احترامی و رعایت نکردن هنجارهای اجتماعی است. هنجارهای اجتماعی به معنای مرزها بین مدرم پذیرفته شده است و کسی که این هنجارها را بشکند از نظر عموم مردم فردی قانون شکن و متخلف است. بددهنی نوعی بی ادبی است و کسی که ناسزا می‌گوید قانون شکنی می‌کند. بددهنی نوعی بی ادبی است که تعادل اجتماع را در خطر می‌اندازد. افراد اغلب در دعوا، مشاجره و تنش ها بددهنی می‌کنند. انواع بددهنی عبارتند از: توهین، فحاشی، بی ملاحضگی، بی احساس، آمیز عمدی و نقص تابوهای کلامی است. بددهنی به عواملی مانند: تقلید از پدر و مادر، تقلید از دیگران و … است. یکی از موثرترین راه های ترک بددهنی افزایش اعتماد به نفس است.

تاثیرات فرهنگ بر بددهنی | ترک بددهنی

اعمال رفتار بد یا بددهنی بسته به فرهنگ و قوانین هر مکان و موقعیتی دارد. شاید در برخی از فرهنگ ها برخی از کلماتی که در فرهنگ ما بددهنی است از نظر آنها اینگونه نباشد. موقعیت اجتماعی، جنسیت، فرهنگ، مذهب و هویت عواملی هستند که در بددهنی اثر گذار است. برای مثال شاید در کشوری استفاده از عینک آفتابی هنگام احوال پرسی نوعی بی ادبی تلقی شود، اما در کشور دیگری هنگام احوال پرسی عینک آفتابی داشتن موردی ندارد. تفاوت های فرهنگی در هر کشور و دوره ای قابل رویت است. اما با مرور زمان و به تدریج این تفاوت ها تغییر می‌کنند.

علل بددهنی

ناسزا یا فحاشی روشی سریع برای تخلیه خشم، عصبانیت و بار منفی است. معمولا بددهنی در گروه ها و جمعیت ها بین دوستان رایج است که به تدریج بین همه افراد گسترش پیدا کرد. شایع ترین علل بددهنی را در ادامه شرح داده ایم.

  • یکی از علل بددهنی، ناسزاگویی توسط والدین است که سبب می‌شود کودک نیز یاد بگیرد.
  • تخلیه هیجانی
  • تخلیه خشم
  • کاهش استرس
  • پس از درد و ضربه به بدن
  • پس از تصادف
  • هنگام عصبانیت
  • هنگام خطر
  • نشانه صمیمیت بین دوستان
  • از روی عادات
  • برای شوخی و خنده
  • خودنمایی
  • جلب توجه
  • تحقیر و توهین دیگران
  • پنهان کردن ترس
  • احساس ناایمنی
  • هنگام دعوا و مشاجره

ویژگی های بددهنی

افرادی که بددهنی می‌کنند معمولا از یک سری ویژگی ها برخوردارند که در ادامه به این ویژگی ها اشاره کرده ایم.

  • کمبود عزت نفس
  • تربیت نادرست
  • محیط اجتماعی نادرست
  • افرادی که به دنبال جلب توجه هستند
  • احساس حقارت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه عزت نفس پایین کلیک کنید.

عوارض بددهنی | ترک بددهنی

بددهنی عوارض و پیامدهایی دارد که امکان دارد در طولانی مدت بر زندگی و شخصیت فرد تاثیر بگذارد. عوارض بددهنی عبارتند از.

  • به خطر افتادن جایگاه اجتماعی
  • دلخوری
  • درگیری
  • پرخاش
  • نشان از ضعف شخصیتی
  • عدم خویشتنداری
  • در خطر افتادن روابط عاشقانه، دوستانه و اطرافیان
  • فاصله از افراد و از چشم دیگران افتادن

تاثیر بددهنی با همسر

بددهنی تاثیرات مخربی به همراه دارد که بر روابط عاشقانه شما نیز اثر می‌گذارد. بددهنی و ناسزاگویی سبب تخریب، توهین، بی احترامی و کاهش اعتماد به نفس همسر می‌شود. گاهی آنقدر ناسزاگویی همسران زیاد می‌شود که ادامه زندگی برای طرف مقابل بسیار دشوار خواهد شد. حتی در دعوا با همسرتان نیز باید با احترام برخورد کرد. خانم هایی که تحت بددهنی همسر قرار می‌گیرند مبتلا به آسیب های زیر می‌شوند.

  • افسردگی (علایم افسردگی)
  • اضطراب
  • کاهش اعتماد به نفس
  • ترس
  • افکار جدایی
  • مشکلات روحی و روانی
  • نا امیدی
  • افکار خودکشی
  • استرس در بیان مشکلات
  • آسیب های جبران ناپذیر

راه های ترک بددهنی

برای ترک بددهنی راه هایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

  1. اولین قدم این است که فرد خودش علاقه به تغییر داشته باشد.
  2. دولین مرحله تصمیم گیری برای تغییر و اصلاح رفتار است.
  3. موقعیت هایی که سبب تحریک و بددهنی شما می‌شود را شناسایی کنید و از آن دوری کنید.
  4. ارتباط خود را با افراد بددهن کاهش دهید.
  5. برای هر بار بددهنی خود جریمه در نظر بگیرید و زمانی که در موقعیت تحریک زا بددهنی نکردید به خود اداش بدهید.
  6. قبل از صحبت فکر کنید و خشم خودتان را کنترل کنید.
  7. انتظارات خود را کاهش دهید و با شرایط سازگار شوید.
  8. یک نشانه در نظر بگیرید (کش پول دور مچ) و زمانی که تحریک به بددهنی شدید کش را رها کنید تا خودتان را تنبیه کرده باشید.
  9. با کمک مشاور و روانشناس به شناخت از خود برسید تا بر رفتارتان کنترل بیشتری داشته باشید.
  10. با افزایش اعتماد به نفس و پی بردن به استعدادهای خود بددهنی را ترک خواهید کرد.

کلام آخر

با توجه به راهکارهایی که برای ترک بددهنی در نظر گرفته ایم اما تا زمانی که خود فرد علاقه ای به تغییر نداشته باشد نمی‌تواند ترک کند. با کمک از روانشناسان و مشاوران مجرب روند ترک بددهنی را افزایش دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به مراجعان عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک بددهنی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس حاصل نمایید.

منبع: ترک بددهنی | علت و نشانه بد دهنی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : ترک بددهنی , علت و نشانه بد دهنی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت: 17:25

پدوفیلی ، پدوفیلیا یا میل جنسی به کودکان نوعی گرایش جنسی به کودکان (نرسیده به سن بلوغ) تعریف می‌شود. این اختلال شاید در دوران بلوغ نمایان شود. پدوفیلی بیماری مادام العمری است. که شامل عناصری مانند پریشانی، تمایل فرد به عملی کردن تمایلات و آسیب های اجتماعی-روانی است. از علل میل جنسی به کودکان می‌توان به زمینه وراثت، هورمون ها و آسیب های روانی در دوران کودکی اشاره کرد. معمولا فرد دچار پدوفیلیا از جوانی میل جنسی به کودکان را در خود احساس می‌کند. روانشناسان با روش‌های شناختی و روانپزشکان با دارو درمانی به درمان این اختلال می‌پردازند. بهترین روش درمان این اختلال استفاده توام دارو درمانی و درمان شناختی است. برای شروع درمان باید از خدمات مشاوره جنسی استفاده نمایید.

منبع:‌ پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان | علائم پدوفیلیا

پدوفیلی چیست؟

پدوفیلی نوعی اختلال جنسی است که فرد به برانگیختگی، ارضای جنسی، خیال پردازی و انجام رفتار جنسی غیر معمول به کودکان قبل از سن بلوغ دارد. معمولا گرایش این افراد به کودکان قبل از 13 سالگی است که در یک دوره حداقل 6 ماهه تعریف می‌شود. جنسیت این افراد اغلب مرد هستند و به هر دو جنس گرایش دارند. ارتباط این افراد با همسالان و بزرگسالان نیز متفاوت از افراد دیگر است. و بیشتر کودکانی که مورد بی توجهی قرار گرفته اند در معرض تعرض جنسی قرار می‌گیرند.

برخی از این افراد گرایش خود را انکار می‌کنند اما عده ای نیز ترسی از بیان گرایش خود ندارند. بر اساس تحقیقات انجام شده 20 درصد از آزار جنسی به کودکان زیر 13 توسط اطرافیان و خانواده ها رخ داده است. افراد مبتلا به پدوفیلیا از طریق رابطه دهانی، لمس، نگاه به کودک، در آوردن لباس کودک و … ارضاء می‌شوند.

علائم پدوفیلی

افراد دچار اختلال میل جنسی به کودکان دارای تخیلات جنسی و تمایل به کودکان زیر سن بلوغ هستند. بر اساس راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM5) علائم پدوفیلی را شرح داده‌ایم.

  • تخیلات جنسی افراطی، تمایلات و رفتارهای مرتبط با فعالیت های جنسی با کودکان زیر 13 سال و قبل از سن بلوغ برای مدت حداقل 6ماه وجود دارد.
  • تمایلات جنسی باعث ناراحتی و اختلال در عملکردهای اجتماعی، شغلی و سایر زمینه های عملکردی و یا عملی می‌شود.
  • فرد دچار اختلال میل جنسی به کودکان حداقل باید 16 سال سن داشته باشد و 5 سال از کودک قربانی بزرگتر باشد. این اختلال شامل افرادی است که در اواخر دوره های نوجوانی درگیر رابطه های جنسی با نوجوان 12، 13 ساله هستند، نمی‌شوند.
  • علاوه بر این باید مشخص شود که آیا فرد مبتلا جذب کودک می‌شود یا خیر؟
  • باید مشخص شود که تمایلات جنسی محدود به محارم است یا خیر؟
  • این افراد به ندرت داوطلبانه به دنبال کمک می‌روند.
  • مصرف بیش از حد پورنوگرافی کودکان شاخص مفیدی برای تشخیص اختلال پدوفیلی است.
  • این اختلال با اضطراب، افسردگی حاد، ااختلالات خلقی و سوء مصرف مواد همراه هستند.
  • افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا مشغول به شغل هایی می‌شوند که با کودکان سر و کار دارند.
  • معمولا دارای تحصیلات بالا و موقعیت های اجتماعی خوب هستند.
  • در ظاهر طوری وانمود می‌کنند که قابل اعتماد به نظر برسند.
  • شاید مبتلا به اختلالات خلقی و بیماری های شخصیتی باشند.
  • سعی دارند تا در هر فرصتی با کودکان تنها باشند.
  • با کودکان مانند بزرگسالان رفتار می‌کنند.
  • معمولا مجرد هستند.
  • در گروه همسالان خود دوستان کمتری دارند.
  • نگران و مضطرب به نظر می‌رسند.
  • اگر به خواست ارضای جنسی خود نرسند کودک را مورد خشونت قرار می‌دهند. (حتی در مواردی کودک کشته شده است)
  • کمبودهای عاطفی شدیدی دارند.
  • علاقه دارند تا در خانه اسباب بازی، عروسک و وسایل مشابه جمع کنند.
  • تمایل به کار با کودکان دارند.
  • برای خطاب به کودکان از کلمات به ظاهر بی خطر استفاده می‌کنند.
  • جذب کودکان مرفه و زیبا می‌شوند.
  • علاقه به ازدواج با افرادی دارند که فاصله سنی زیادی با آنها دارد.

علت پدوفیلی

علت پدوفیلی تا به امروز ناشناخته است. هنوز ژنتیکی بودن این رفتار مشخص نیست. اما شواهدی وجود دارد که شیوع پدوفیلی در خانواده ها مشاهده شده‌است. در ادامه علت میل جنسی به کودکان را شرح داده ایم.

1. دوران کودکی

یکی از علل بروز اختلال پدوفیلی یا پدوفیلیا، مشاهدات یا آزارهای جنسی دوران کودکی است. بر اساس بررسی های انجام شده این افراد در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. یا در معرض مشاهده رفتارهای جنسی نامناسب قرار گرفته‌اند. در واقع این افراد با مشاهده در دروان کودکی به این اختلال مبتلا شده‌اند.

2. نقش هورمون ها

طبق بررسی ها رابطه بین هورمون ها و رفتار، علل خصوص رابطه بین هورمون های جنسی مردانه و پرخاشگری، شاید یکی از دلایل بروز پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان است. طبق اطلاعات افراد مبتلا به پدوفیلیا قد کوتاه تری دارند و احتمال زیاد چپ دست هستند. ضریب هوشی کمتری دارند. و بررسی های مغزی نشان دهنده آن است که مدار همبند در مغز این افراد احتمالا در دوران کودکی آسیب دیده است.

درمان پدوفیلی

به طور کل درمان پدوفیلیا باید توسط روانشناس و روانپزشک صورت بگیرد. درمان به افراد مبتلا به پدوفیلی کمک می‌کند تا در برابر میل جنسی به کودکان مقاومت کنند. در ادامه روش های درمان پدوفیلیا را شرح داده‌ایم.

1. درمان شناختی-رفتاری

یکی از روش های درمان موثر برای پدوفیلی، درمان شناختی رفتاری است. با کمک شرطی سازی انزجاری، مواجهه با تحریف های شناختی، آموزشش ابراز وجود، همدلی با قربانیان، پیشگیری از عود اختلال، سیستم های نظارتی و نگهداری مادام العمر اثرات درمانی می‌توان به افراد مبتلا به میل جنسی به کودکان کمک کرد.

2. درمان دارویی

یکی دیگر از روش های درمانی برای اختلال پدوفیلی، دارو درمانی است. البته قابل ذکر است که دارو درمانی همراه با روان درمانی اثربخش است. این داروها برای کاهش میل جنسی و کاهش پرخاشگری مصرف می‌شود. داروهای مورد استفاده در درمان میل جنسی به کودکان باید توسط پزشک تجویز شود به شرح زیر است.

  • لوپروئید استات
  • مدروکسی پروژسترون استات

کلام آخر

پدوفیلی، میل جنسی به کودکان، بچه بازی یا پدوفیلیا همه نام یکی از اختلالات جنسی در رابطه با کودکان است. تا اینجای مقاله در رابطه با افراد مبتلا به پدوفیلی صحبت کرده ایم. اما در آخر در رابطه با کودکانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند صحبت خواهیم کرد. کودکانی که در معرض تعرض جنسی قرار گرفته اند به افسردگی شدید، اضطراب، ترس از اجتماع و … می‌شوند. این کودکان باید در اولین فرصت تحت نظارت روانشناسان قرار بگیرند تا درمان شوند. مرکز مشاوره آواژه به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال میل جنسی به کودکان می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع:‌ پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان | علائم پدوفیلیا

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : پدوفیلی یا اختلال میل جنسی به کودکان , علائم پدوفیلیا, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 72 تاريخ : پنجشنبه 6 بهمن 1401 ساعت: 18:04

مشاوره روانشناسی در ساری دغدغه ذهنی برای کسانی است که درگیر مشکل خاصی شده باشند. در واقع کمک‌گرفتن از مشاوره روان‌شناسی یکی از بهترین راهکارها برای مشکلات ما است. مشاورین با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند در موضوعات مختلف به ما کمک کنند. اما قبل از اینکه از هر مشاوره‌ای استفاده کنیم باید با ویژگی‌های این شکل از مشاوره و همین‌طور نشانه‌های یک مرکز مشاوره خوب آشنا باشیم. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا بیشتر راجع به مشاوره روانشناسی ساری و آنچه باید راجع به این موضوع بدانید صحبت کنیم.

منبع: مشاوره روانشناسی ساری | بهترین مشاور در ساری

مشاوره روانشناسی ساری

اولین سؤال در ذهن بسیاری از ما این است که اصلاً استفاده از مشاوره روانشناسی ساری به چه دردی می‌خورد؟ خیلی از ما تصور می‌کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را به‌تنهایی یا با کمک‌گرفتن از اطرافیان حل کنیم. اما واقعیت این است که بیشتر وقت‌ها مشکلات به این سادگی برطرف نمی‌شوند. ناتوانی در نگاه‌کردن به موضوع از زاویه دیگر، نداشتن تجربه و همین‌طور بیماری‌های روحی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند نتوانید به‌تنهایی مشکلات‌تان را حل کنید. این در حالی است که مشکلات در ذهن ما وجود دارند و انرژی بسیاری می‌گیرند.

هرکدام از ما اگر درگیر بعضی مسائل نباشیم توانایی بیشتری برای زندگی در اجتماع داریم؛ و می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم. به همین خاطر حل کردن درگیری‌های ذهنی یا بیماری‌های روحی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهیم. اما این کار بدون کمک‌گرفتن از متخصصین تقریباً غیرممکن است. به همین خاطر بهترین کار این است که وقتی احساس می‌کنید موضوعی ذهن شما را درگیر کرده یا شرایط روحی‌تان به هم ریخته است از یک مشاور کمک بگیرید.

خدمات مراکز مشاوره روانشناسی ساری

بسیاری از ما می‌دانیم که کمک‌گرفتن از مشاورین بسیار مفید است. اما نمی‌دانیم که برای چه کارهایی می‌توانیم از آن‌ها کمک بگیریم. در حقیقت حیلی مواقع دلیل مراجعه نکردن به مراکز مشاوره این است که ما از خدمات این مراکز آگاهی نداریم. به همین خاطر در این قسمت با یکدیگر راجع به خدمات مراکز مشاوره ساری صحبت خواهیم کرد. این خدمات به شرح زیر هستند.

1- کمک به حل مسئله

هر موضوعی که ذهن شما را درگیر کرده می‌توانید با مشاورین در میان بگذارید. یکی از مهم‌ترین وظایف مشاوره این است که به شما کمک می‌کند دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف کنید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف حل مسئله و تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کنند راجع به موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده به یک نتیجه کلی دست پیدا کنید.

2- مشاوره روانشناسی در ساری برای درمان بیماری‌های روحی

شناخته‌شده‌ترین کاری که مشاورین انجام می‌دهند درمان بیماری‌های روحی است. بااین‌حال خیلی از ما نمی‌دانیم که درگیر مشکلات روحی شده‌ایم. برای مثال بسیاری از کسانی که درگیر وسواس هستند خودشان را شخصیت‌هایی تمیز می‌دانند. به خاطر داشته باشید که یکی از نشانه‌های مهم بیماری‌های روحی این است که فرد احساس ناراحتی می‌کند؛ و یا باعث ناراحتی دیگران می‌شود. به‌علاوه اگر شما زمان زیادی از روزتان را درگیر یک موضوع خاص هستید، می‌تواند نشانه مشکلاتی در این زمینه باشد. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا بیماری‌های روحی را درمان کنید؛ و در نتیجه انرژی بیشتری برای سایر فعالیت‌های زندگی‌تان داشته باشید.

برای دریافت مشاوره افسردگی کلیک کنید.

3- مشاوره‌های خانواده

مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آیند یکی از موضوعاتی است که ذهن ما را بسیار درگیر می‌کند. خانواده جایی است که همه ما می‌خواهیم در آن آرامش داشته باشیم. اما اختلاف میان اعضا می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. برای حل مشکلاتی که درون خانواده پیش می‌آید می‌توانید از مشاوره روانشناسی در ساری استفاده کنید. مشکلاتی مثل اختلاف بین زوجین، درگیری با فرزندان نوجوان و همین‌طور اعتیاد یا بیماری روحی یکی از اعضای خانواده از جمله مشکلاتی هستند که می‌توانید با کمک مشاورین خانواده برطرف کنید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

4- مشاوره روانشناسی در ساری برای کمک به بهترشدن شرایط

مشاوره روان‌شناسی همیشه هم برای رفع یک مشکل نیست. شما می‌توانید با استفاده از این مشاوره‌ها شرایط خود را از آنچه هست بهتر کنید. کمک به پیداکردن استعدادها، راهکارهایی برای ازدواج موفق و بسیاری از مسائل دیگر از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور آنها را برطرف کنید.

5- یادگیری مهارت‌ها

اگر احساس می‌کنید برخی مهارت‌ها را ندارید بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. یادگیری قدرت نه گفتن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، راهکارهایی برای مدیریت استرس و بسیاری از مسائل دیگر از جمله خدماتی هستند که می‌توانید از مشاوره روانشناسی ساری بگیرید.

6- مشاوره‌های تربیتی

تربیت‌کودک مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری است. اشتباهات شما در این زمینه می‌تواند مشکلات جدی را برای فرزندتان ایجاد کند. به همین خاطر بهتر است راجع به نیازهای فرزندتان و راه‌های برطرف‌کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با ویژگی‌های روحی هر دوره سنی آشنایی دارند؛ و می‌توانند به شما برای تربیت بهتر فرزندتان کمک کنند.

7- مشاوره اعتیاد

اعتیاد یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند شما یا اطرافیان‌تان را درگیر خودش کند. به‌علاوه بسیاری از معتادان حتی پس از ترک نیز دوباره به‌سوی استفاده از مواد مخدر برمی‌گردند. این موضوع بیش از هر چیز به خاطر این است که مشاوره روانشناسی برای درمان اعتیاد جدی گرفته نمی‌شود. یکی از خدمات مراکز مشاوره این است که به شما کمک می‌کنند در ترک اعتیاد موفق‌تر باشید.

برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

8- مشاوره روانشناسی در ساری حل مسائل جنسی

مشکلات جنسی از آن دسته مسائلی هستند که معمولاً راجع به آن‌ها صحبت نمی‌کنیم. بااین‌حال تحقیقات نشان می‌دهد که بخش مهمی از سلامت روان و همین‌طور کیفیت زندگی مشترک ما، به این موضوع مرتبط است. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این موضوع با کسی صحبت کنید. خجالت از صحبت‌کردن و همین‌طور آشنا نبودن با راه‌حل‌های علمی از جمله دلایل این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم با اطرافیانمان راجع به این موضوع صحبت کنیم. به همین خاطر بهتر است راجع به این مسئله از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

سایر خدماتی که می‌توانید از مراکز مشاوره روانشناسی دریافت کنید به شرح زیر است. مشاوره کودک ، مشاوره شغلی ، مشاوره نوجوان ، مشاوره آنلاین ، مشاوره طلاق و..

ویژگی های مرکز مشاوره روانشناسی خوب

مجوز رسمی و نیروهای متخصص

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک مرکز مورد تأیید داشتن مجوز رسمی است. نبود این مجوز به معنای آن است که مشاور شما مورد تأیید سازمان نظام روان‌شناسی نیست. به‌علاوه این حق شماست که راجع به تحصیلات، تخصص و پروانه اشتغال مشاورین مرکز نیز اطلاع داشته باشید. پس اگر به دنبال برطرف‌کردن مشکلات هستید در درجه اول به این نکات توجه داشته باشید.

خدمات متنوع و به‌روز

همان‌طور که گفتیم مشکلاتی که شما می‌توانید برای آن‌ها از یک مشاور کمک بگیرید بسیار متنوع هستند. به همین خاطر مرکز مشاوره‌ای که به آن مراجعه می‌کنید نیز باید بتواند همه این نیازها را پوشش بدهد. در غیر این صورت شما مجبور می‌شوید برای هر مشکل از یک مرکز به مرکز دیگر بروید.

برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

داشتن تجهیزات کافی

این روزها برای بسیاری از مشکلات روحی از دستگاه‌هایی مثل نوروفیدبک یا بیوفیدبک استفاده می‌شود. به‌علاوه استفاده از ابزارهایی مثل انواع تست‌های شخصیتی نیز در مراکز مشاوره روانشناسی ساری بسیار رایج است. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب این است که تمامی این تجهیزات را داشته باشد.

سخن آخر

مشاوره روانشناسی ساری یکی از خدماتی است که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم. درست مانند مشکلات جسمی که برای پیشگیری یا درمان آن‌ها از یک متخصص کمک می‌گیریم، روان ما نیز به مراقبت نیاز دارد. به همین خاطر بهتر است که هرکدام از ما هرازگاهی از یک مشاور برای بررسی شرایط روحی‌مان کمک بگیریم. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که این مراکز ویژگی‌های یک مرکز مشاوره مورد تأیید را داشته باشند. در غیر این صورت شما با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در ساری می توانید از طریق شماره 02191002360 برای مشاوره تلفنی روانشناسی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: مشاوره روانشناسی ساری | بهترین مشاور در ساری

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی ساری , بهترین مشاور در ساری, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 96 تاريخ : شنبه 1 بهمن 1401 ساعت: 23:35

عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی چه نشانه هایی دارد؟ مشکلات و ناهنجاری‌های جنسی به انواع متعددی تقسیم می‌شوند. به طور کلی ناهنجاری‌های جنسی را به دو دسته انحرافات و اختلالات جنسی تقسیم می‌کنند. اختلال نمایشگری جنسی یا همان عورت نمایی در دسته‌ی انحرافات جنسی قرار می‌گیرد. در مقابل، اختلالات جنسی شامل مواردی مانند زود انزالی، اختلال نعوظ و … است. معمولا درمان‌های روانشناختی، مشاوره و کمک گرفتن از یک سکس‌تراپیست برای درمان مشکلات جنسی از جمله اختلال نمایشگری جنسی لازم و ضروری است. در ادامه با اختلال نمایشگری جنسی بیشتر آشنا خواهیم شد. حتما برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

منبع: عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی | علایم، علل و درمان عورت نمایی

عورت نمایی یااختلال نمایشگری جنسی چیست؟

عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی در دسته انحرافات جنسی قرار می‌گیرد که فرد تمایل دارد در مکان‌های عمومی، اندام جنسی خود را به نمایش بگذارد. به عبارت دیگر، میل مکرر برای نشان دادن اندام جنسی و آلت تناسلی خود به افراد غریبه در مکان‌های عمومی که بیشتر از جانب مردان اتفاق می‌افتد، اختلال نمایشگری جنسی گفته می‌شود.

فرد بیمار برای تحریک و برانگیختگی جنسی اقدام به نشان دادن اندام تناسلی خود به فرد غریبه که انتظار دیدن همچین رفتاری ندارد را می‌کند. میل افراد برای نشان دادن آلت خود به دیگران غیر قابل کنترل بوده که برای تحریک آن‌ها لازم است. افراد مبتلا به اختلال عورت نمایی تمایلی به برقراری رابطه جنسی با قربانیان خود ندارند و معمولا پس از تحریک شدن، با تفکر و خیال‌پردازی راجع‌به آنچه انجام داده‌اند، دست به خودارضایی می‌زنند.

علائم عورت نمایی

تشخیص اختلال عورت نمایی یا نمایشگری جنسی با مشاهده علائمی امکان‌پذیر است. انسان‌ها به طور غریزی سعی در پوشاندن عورت و اندام‌های خصوصی خود دارند. لذا اگر فردی خلاف این میل غریزی رفتار کرد و از نشان دادن آلت خود به دیگران ابایی نداشت به اختلال نمایشگری جنسی مبتلاست.

گفته می‌شود اگر فردی در یک دوره‌ی ۶ ماهه اقدام به نشان دادن اندام تناسلی خود به افراد غریبه کرد و با انجام این کار تحریک و برانگیخته شد؛ نشانه و علامت اختلال نمایشگری جنسی است. اغلب این افراد پس از تحریک شدن و یادآوری آن لحظات شروع به خودارضایی می‌کنند.

اختلال نمایشگری جنسی موجب آسیب روانی و رنجش خاطر فرد قربانی می‌شود. هم‌چنین فرد قربانی خشمگین شده یا دچار ترس و اضطراب می‌گردد. مشاهده این علائم در قربانی ممکن است موجب خوشحالی بیمار عورت نما شود.

ممکن است اختلال نمایشگری جنسی با ناهنجاری‌ها و مشکلات جنسی دیگری مانند انواع فتیش‌ها، بردگی جنسی، پدوفیلی یا میل جنسی به کودکان و … همراه باشد.

علت ایجاد اختلال نمایشگری جنسی

دوران کودکی فرد تاثیر بسیار زیادی در ابتلای فرد به اختلال نمایشگری جنسی دارد. غافل شدن والدین از تربیت جنسی فرزند در دوران کودکی می‌تواند عوارض نامطلوبی چون اختلال نمایشگری جنسی برای او در دوران بزرگ‌سالی ایجاد کند. بنابراین تربیت جنسی نادرست و الگوبرداری از رفتارهای اشتباه اطرافیان منجر به ایجاد اختلال عورت نمایی می‌شود.

خاطرات و تجربیات دوران کودکی بیشترین تاثیر را بر سلامت روان فرد در بزرگ‌سالی دارد. حقارت‌ها و تجربیات تحقیر شدن در کودکی، احساس شرم دائمی از جمله احساساتی هستند که این افراد در بزرگ‌سالی همراه خود دارند. آن‌ها برای مقابله با این شرم و حقارت از نمایشگری جنسی استفاده می‌کنند. مشاهده رفتار ترس، وحشت، اضطراب، خشم قربانیان تاحدودی موجب خرسندی و احساس قدرتمندی در بیماران مبتلا به اختلال عورت نمایی می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد بیماری‌ها و مشکلات مغزی، آسیب ناحیه گیجگاهی مغز نیز از جمله عوامل موثر در ایجاد اختلال نمایشگری جنسی به شمار می‌روند.

چگونه می‌توان اختلال نمایشگری جنسی را درمان نمود؟

تشخیص این اختلال و درمان آن به عهده روانشناس و سکس‌تراپیست ماهر است. موفقیت در پروسه‌ی درمان تا حدود زیادی به آمادگی و تمایل خود بیمار بستگی دارد. زیرا درمان مشکلات روانی به درخواست بیمار برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد. درمان اختلال عورت نمایی با توجه به اینکه این اختلال علت واضح و مشخصی ندارد، پیچیده و زمان‌بر است.

مشاور و روانشناس ماهر با بررسی رفتار فرد اقدام به درمان و از بین بردن علائم و نشانه‌ها می‌کند. رفتار درمانی، آموزش رفتار صحیح و جایگزینی آن به جای رفتار غلط از جمله راه‌های درمان موثر در اختلال نمایشگری جنسی است.

روان‌‌کاوی و بررسی دقیق دوران کودکی فرد می‌تواند به پیدا کردن ریشه‌های مشکلات فرد ختم شود. در حقیقت روان‌کاوی به بررسی گذشته و دوران خردسالی بیمار می‌پردازد و پس از یافتن ریشه‌های بیماری به فرد مبتلا کمک می‌کند تا کنترل رفتار جنسی خود را به دست گیرد.

علاوه بر روان‌کاوی، شرکت در جلسات مشاوره و کمک گرفتن از روانشناس می‌توان از داروهای ضد افسردگی دسته SSRI (مهارکننده بازجذب سروتونین) مانند سیتالوپرام، سرترالین و … کمک گرفت. در صورتی که داروهای SSRI موثر واقع نشدند، می‌توان از داروهای پایین‌آورنده‌ی میل جنسی مانند مدروکسی پروژسترون استات، لوپرولید و … که سطح تستوسترون را کاهش می‌دهند، استفاده نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال عورت نمایی می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

منبع: عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی | علایم، علل و درمان عورت نمایی

avajeh...
ما را در سایت avajeh دنبال می کنید

برچسب : عورت نمایی یا اختلال نمایشگری جنسی , علایم, علل و درمان عورت نمایی, نویسنده : آواژه avajeh بازدید : 100 تاريخ : شنبه 1 بهمن 1401 ساعت: 2:39